Program 2018

PreBett18 indeholder igen fokus på ledelse, strategi og implementering. Derudover kommer der fagfaglige input, et praktisk indlæg om GDPR, og så selvfølgelig flere oplæg om computational thinking og kreativ it. Hent programmet med tider her: Prebett 18 program m tider på (1)

Et tweet der sendte læreren fra klasselokalet til Europarådet
Lis Zacho fortæller om sit arbejde med kodning i skolen, og hvordan det arbejde sendte hende ind i ministerens rådgivningsgruppe og siden til Europa Rådet. Hør om planer for at få Computational Thinking på skoleskemaet – direkte fra ministrerens forhandlingsbord.
LisZ
De ti bud til god implementering
De ti bud for en god implementering er lavet af  Philip Elberling og Michael Bang og er et oplæg til de ti bedste bud man skal tjekke af når man implementerer. Det er et oplæg til en debat som foregår her på siden. Kommenter nedenfor her, og så redigerer vi den løbende i henhold til den debat der foregår.
Persondataforordningen John-Arthur Berg, itslearning. Oplæg om hvad man skal være opmærksom på, ressourcer til praktisk implementering samt spørgsmål og svar på hvordan man undgår alt fra dagbøder til overdrevne mængder af tidsrøvende bureaukrati.  johnartur
Entreprenørskab og innovation i pædagogisk praksis Peter Rasmussen, Fonden for entreprenørskab.Hvordan laver man entreprenørskab i undervisningen, og hvilken rolle er det at it spiller? Det og flere andre fortæller Peter Rasmussen om.  peter rasmussen
Digitalisering på EUD Camilla Løkkegaard, Pædagogiske IT-konsulentVision, strategi, politikker og kvalitetsdagsorden, organisatorisk implementering, modenhedsniveauer og handleplaner. Altsammen grafisk visualiseret og lige til at blive inspireret af, for dem der vil have overblik over deres digitalisering i den pædagogiske organisation. CamillaL
Hvordan motiverer vi eleverne for kodning og programmering?
Mads og Lauritz er 17 år, går i 1. g på Allerød Gymnasium. Hør dem fortælle om, hvorfor de mener eleverne skal lære om programmering, hvad de mener der skal til for at øge elevernes forståelse for programmering, og hvad de savnede i deres egen skolegang.
Screen Shot 2017-12-13 at 08.18.29
Læse- og skrive strategier med effekt – ordpatruljer!

Ordpatruljer er nye tiltag på skoler, hvor elev til elev læring implementerer læse- og skriveredskaber for ordblinde elever. Lyshøjskolen er godt igang med deres tiltag og Munkeboskolen er i opstartsfasen, og her kigger vi på, hvilke ressourcer det kræver, hvilke overvejelser der gøres organisatorisk i leder- og lærerteams, hvorledes det introduceres til eleven i ordpatruljen, og hvad der er udfordrende i processen. Ved hjælp af  vidensbyrd fra elever, der fortæller om deres glæder og svære stunder i deres arbejde, og sin didaktiske erfaring på området, fortæller Susanne Brink om, hvordan de digitale værktøjer til skrivestøtte implementeres med hjælp fra eleverne selv –  så de får effekt i praksis.

 brink

Skriv et svar

Specify Facebook App ID in Super Socializer > Social Login section in admin panel for Facebook Login to work

Specify Twitter Consumer Key and Secret in Super Socializer > Social Login section in admin panel for Twitter Login to work

Specify LinkedIn API Key in Super Socializer > Social Login section in admin panel for LinkedIn Login to work

Specify GooglePlus Client ID in Super Socializer > Social Login section in admin panel for GooglePlus Login to work

Specify Instagram Client ID in Super Socializer > Social Login section in admin panel for Instagram Login to work

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>